Datanörden Karolina

Hej!
Här är min berättelse om hur jag blev en datanörd utan liv.
Det var en dag då min brorsa satt och blockerade datorn när jag ville spela något barnspel, var väl drygt 8 år tror jag. Jag bestämde självklart att jag skulle störa min brorsa och bad honom lyfta på sin rumpa. Det gjorde han inte, och då.. *trumvirvel* sa jag att jag ville göra en msn. Han blev uppriktigt förvånad och började retas att jag fortfarande var en liten fjolla, ja visst. Det kanske jag var, men hell no. Jag skrek på pappa (offer till att vara försvarare) & han hjälpte mig fixa min msn. Som jag än idag har kvar, som ett minne, nästan. Annars skulle jag byta den med detsamma. Dagarna efter satt jag (när inte brorsan satt vid datorn och nördade) och lekte med msn. Jag lärde mig ganska fort, har jag ett minne av ..men det här var nog bara början. Jag blev medlem på en sida vid namn "djur.nu" eftersom en kompis, Katja, var medlem där (detta var alltså ungefär 2 år efter). Jag blev helt fast, jag tyckte att det var jätteviktigt att mata djuren som jag hade "köpt" på låtsas. Annars kunde dom dö, och då skulle hela min värld gå sönder. Märkligt. I allafall, jag är medlem än idag, men bryr mig inte om några djur, utan det som är kul är nog att designa sidan. Inget mer. Detta gjorde att jag började gå upp kl. 6 på morgonen för att mata djuren. No life, you know. Jag går upp än idag kl. 6 när jag ska till skolan, men inte utav den anledningen, som tur är. Hur som helst, en dag var jag även hemma hos en annan vän, vid namn Lina. Gick nog i 4:an, tror jag. Alltså 10 år gammal. Hon och jag började spela ett spel, The Sims 2. Vilket fångade mitt intresse. Vi satt och spelade tills Linas mamma kom hem, hon frågade hur länge vi hade suttit där, självklart hade vi suttit i 2 timmar, men nej, det sa vi inte. Vi hade precis satt oss framför datorn. Tydligen. Dagen efter gick jag raka vägen till närmaste butik och köpte spelet. Och se, idag är jag en stor simsnörd som har alla 15 spel. Gosh ..igentligen måste jag väl inte berätta vad jag ängnade dagarna åt efter det här. Det tror jag ni förstår själva, eller inte? Hur som helst.. jag blev medlem på fler sajter på internet också. Vilket gav mig yttligare intresse, wow. Men tillbaka till djur.nu, som nästan är det viktigaste i den här berättelsen. Den sajten fick mig att använda min kreavitiet, designa alltså. Jag gjorde bakgrunder och allt vad det nu var. Först i Paint, simpelt och enkelt, men efter ett tag dög det inte längre. Då skaffade jag yttligare program och tog mig hjälp utav det. Och se, nu är jag en hyffsat duktig designare, haha. Men, det är inte slut än (sorry men den här berättelsen är lång). Jag började nämligen designa hemsidor. Visst, märkligt eftersom jag bara var 10-11 år gammal men, allt är möjligt. Jag började läsa på sidor som Ninetnet.com, en mycket bra sida, och nu har jag bla. designat "djur.klina.se". Duktiga jag. Hihi. Iallafall.. här tar väl snart den här berättelsen slut, men inte riiiktigt än. Stå ut, om du i huvudtaget orkat läsa, mycktet liten chans, right? Jag spelade både the sims 2, var inne på internet, olika sajter, designade väldigt mycket, chattade på msn.. och så vidare. Vad har det resulterat i? Jo, det kan jag berätta för dig. Jag har blivit släktens största datornörd. Visst, det är inte bra att sitta vid datorn så mycket, men. Datorn tar stor plats i mitt liv, åtminstonde på sommarlovet. No liife xD Här tar det slut, nu ska jag åka ner på stan, innan mamma dampar ihjäl sig. Om hon bara visste vad jag åstadkommit på dessa minuter.


Kul om ni orkade läsa, ni som inte orkar.. har jag ingen hälsning till.
Mohaha. KramKram! ♥

      Kommentarer:
Postat av: mickis

haha xD

2008-07-31 | 18:04:16
Postat av: Katja

Hehe!

Långt inlägg xD

2008-07-31 | 22:05:33
Bloggadress: http://kawikitten.blogg.se/
Postat av: Jennifer

ja läste allt stolt de kan man kalla datanörd ;)

2008-08-01 | 09:31:17
Bloggadress: http://litentuzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Angående bloggdesign:
Jag gör inte bloggdesigner på beställning, förutom till ev. nära vänner!
Vill du ha hjälp med bloggdesign öär mitt tips: designadinblogg.se, en riktigt bra sida som innehåller nästan allt du behöver veta!


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (visas ej)


URL - Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0